P R
A V I
L N I K
O POSTUPANJU PO REKLAMACIJI POTROŠAČA
ZA ROBU KUPLJENU PUTEM ON LINE
PRODAVNICE ALTES
Trgovinska
radnja Altes , donosi ovaj Pravilnik i njime definiše postupak po učinjenoj reklamaciji
od strane potrošača koji je robu kupio putem internet sajta www.altes.rs a u skladu sa
odredbama Zakona o zaštiti potrošača (Sl.glasnik RS62/2014).
OSNOVNE ODREDBE
Član 1
Ovim
Pravilnikom određuje se način postupanja i rešavanja reklamacija potrošača u slučaju
nesaobraznosti prodate robe.
Član 2
Prodavac
ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo
poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru
(prodaja "robe sa greškom").
Član 3.
Nesaobraznost
robe u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača i ovog Pravilnika postoji ukoliko
prodata roba nema svojstva potrebna za redovnu upotrebu te vrste robe, a u skladu
sa njenom namenom kako je to definisano pripadajućom Deklaracijom ili karakteristikama
proizvoda.
Član 4.
Za
vreme trajanja saobraznosti robe , izjavljujemo da će uređaj ispravno raditi ,
ako se koristi u skladu sa njegovom namenom i tehničkim karakteristikama.
Član 5.
Ako
u roku u kome važi saobraznost robe dođe do kvara na kupljenom uređaju ,a istim
je rukovano prema uputstvu za rukovanje , izvršiće se popravka na račun
saobraznosti.
Član 6.
Ako
se kvar ne otkloni u roku predviđenim zakonom , na zahtev kupca neispravan
uređaj će se zameniti novim.Za vreme
popravke biće produžen rok njegove saobraznosti.
Član 7.
Saobraznost
važi pod sledećim uslovima :
-
Podnošenjem
originalnog računa prodavca;
-
Korišćenjem robe
u svrhe za koju je konstruktivno namenjena i u skladu sa uputstvom za upotrebu;
-
Popravkom,
zamenom ili rastavljanjem delova ili celog uređaja u ovlašćenim servisnim
radionicama;
-
Ugradnjom i
korišćenjem isključivo originalnih delova;
Član 8.
Saobraznost
robe prestaje da važi :
-
Ako je nasilno
došlo do skidanja idendifikacionog broja uređaja;
-
Ako se kupac ne
pridržava uputstva za upotrebu proizvoda;
-
Ako kupac
nestručno i nemarno rukuje proizvodom;
-
Ukoliko korisnik
ne vrši redovno i pravilno održavanje alata;
-
Neovlašćenim
intervencijama na alatu;
-
Mehaničkim oštećenjima
ili preopterećenjem alata (pregrevanjem rotora ili statora);
-
Usled
neadekvatnog sastavljanja alata;
-
Upotrebom
neoriginalnog pribora, kao i pribora koji nije kompatibilan sa uređajem;
-
Za oštećenja koja
su nastala usled neredovnog i
nedovoljnog podmazivanja;
-
Za oštećenja
izazvana oscilacijama u naponu električne mreže (suviše nizak ili visok napon)
-
Oštećenja
izazvana spoljnim udarcima (zbog pada , udarca ili slično )
-
Oštaćenja nastala
usled prodiranja spoljnih čestica u unutrašnjost uređaja ( prašina,
pesak,voda), kao i oštećenja izazvana toplotnim efektom i dejstvom agresivnih
hemijskih sredstava ;
-
Transportom posle
prodaja alata ;
-
Vremenske
neprilike ( poplave , udar groma, grad I slično)
-
Za alate servisirane pomoću neoriginalnih delova
I alate koje su pokušali da poprave
neovlašćena lica;
-
Za oštećenja
nastala pregrevanjem zbog zaprljanosti dovoda hladnog vazduha u kućište motora;
Član 9.
Garantni
zahtev
Prilkom
slanja uređaja na servis neophodno je uz isti poslati overen garantni list sa
fiskalnim računom na kome se jasno vidi datum prodaja uređaja , naziv uređaja,
serijski broj uređaja, naziv prodavnice.
Član 10.
Troškove
za propisano redovno održavanje tokom važenja saobraznosti, kao I troškove koji
ne spadaju
u obaveze na osnovu
saobraznosti, snosi vlasnik uređaja.
Član 11.
Trgovinska
Radnja “ ALTES “ se obavezuje da će obavestiti kupca o načinu rešavanja
reklamacije u roku predviđenim zakonom.
Član 12.
Potrošač reklamaciju može izvršiti usmeno telefonom (+381 60 300 10 25 ), pisanim putem ( ul. Oslobođenja br. 3a, 26000 Pančevo ), ili elektronskim putem ( alati@altes.rs ) isključivo uz dostavu računa o kupljenoj robi, ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, garancija, izjava o saobraznosti i dr.) . U slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, TR Altes ima ugovor sa kurirskom službom City Express preko koje kupac može da pošalje ovu robu o našem trošku. Trgovac
je dužan da potrošaču izda reklamacioni list kojim će potvrditi prijem
reklamacije,(u slučaju online kupovine reklamacioni list možete preuzeti u
korisničkom servisu ispuniti ga I poslati zajedno sa uređajem koji je predmet
reklamacije). Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana
od dana prijema reklamacije pisanim putem ili elektronski, odgovori potrošaču
na izjavljenu reklamaciju pisanim ili elektronskim putem. Odgovor trgovca na
reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju,
izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje
reklamacije koji ne može biti duži od 15 dana. Ukoliko trgovac iz objektivnih
razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u navedenom roku, dužan
je da o produženju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede
rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi
da evidentira u evidenciju primljenih reklamacija. Potrošač koji je obavestio
trgovca o nesaobraznosti robe, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni
nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva
odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor tj.da traži povraćaj novca.
Član 13.
Reklamacija se podnosi usmeno ili pismeno u okviru radnog vremena
telefonom, poštom ili elektronskim putem. Prodavac sve podakte o prispelim
reklamacijama, kao i načinu njihovog razrešenja unosi u Knjigu evidencije
reklamacija kupaca koja se vodi u ukoričenoj knjizi. Zaposleni je dužan da
primi reklamaciju i istu odmah prosledi ovlašćenom licu koje odlučuje o
reklamaciji radi daljeg vođenja postupka. O reklamaciji odlučuje se odmah a
najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije. O odluci o
reklamaciji ovlašćeno lice obaveštava potrošača pisanim putem, slanjem
obaveštenja preporučenom poštom ili elektronskim putem. Ovlašćeno lice za
odlučivanje po reklamaciji nakon sprovedenog postupka, obaveštava potrošača o ishodu
odlučivanja po reklamaciji i istog obaveštava kako pismeno ili elektronski tako
i usmeno telefonom.
Član 14.
Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku za njegovo
donošenje. Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati
relevantne odredbe Zakon o obligacionim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača.
Član 15.
Pravilinik se primenjuje počev od 01.08.2016.god.
Beograd 01.08.2016. TR na veliko i malo “ ALTES ”
Dokumentacija za preuzimanje
Pravo na odustajanje i povraćaj robe
Obrazac za odustanak od ugovora